Klubbens histore

I 1992 blev der afholdt en stiftende generalforsamling, og her besluttede man at nu skulle der anlægges en rigtig golfbane, da man ikke længere kunne nøjes med den bane som Pagh Mørup havde anlagt uden for fabrikken i Aulum. En bane som i øvrigt dannede rammen om undervisningen for de første hold begyndere i klubben. Desuden blev Pagh Mørups kantine inddraget til teori undervisningen, hvor Henning Dyrby på bedste vis sikrede at de første kaniner fik reglerne lært.

Hovedinitiativtagerne til golfklubben var forhenværende borgmester i Trehøje Kommune Jens Pedersen og fabrikant Pagh Mørup sammen med Oskar Krogsgaard.

Den første bestyrelse blev valgt, og med klubbens første formand, Oskar Krogsgaard, i spidsen blev grundstenen til golfklubben lagt. Den røde tråd i dette arbejde har altid været, at midlerne skulle være til rådighed inden de kunne bruges. Dette har også betydet at udvidelsen af klubben er sket i små etaper.

Den officielle indvielse af Trehøje Golfklub fandt sted 21. august 1993.

Golfbanen er anlagt i et naturskønt område, hvor man i visse dele gravede brunkul for år tilbage. Man kan stadig se spor efter denne aktivitet.

Golfbanens område med lyng, blandingsskov, bakker, gravhøje og søer dækker ca. 150 hektar.

I sommeren 1998 blev antallet af huller udvidet til 18.

I 2001 var det rygtedes helt til England at der var blevet anlagt en "golfperle" ude på heden. Derfor drog Tim Gloser, der til daglig er golfskribent for The Independet on Sunday, til Trehøje for at spille banen og skrive en artikel om denne.
Overskriften i Golf International blev : Trehøje - et kort drive fra Dejbjerg - var noget af en åbenbaring.!
Tim Gloser benyttede lejligheden til at spille 3 baner på sin tur, som startede i Råsted og gik derefter til Dejbjerg og endelig sluttede i Trehøje, og deraf kommer overskriften sikkert, men at han blev imponeret af banen er der ikke tvivl om, da han beskrev hullerne 15 og 16 som om at disse var transplanteret fra Sunningdale og Swinley Forest. At blive sammenlignet med disse 2 historiske baner i England er ikke før sket for andre danske golfbaner, men golfbanen i Trehøje fastslår han dog også som noget helt for sig selv. Her er nemlig en bane, hvor man ikke bare skal hive det meste og største op af golfbag'en og hamre til den, som gjaldt det en kraftprøve i tivoli. Her er det elegantieren og den, der tænker sig om, der løber af med sejren.

I august 2004 blev baneanlægget udvidet til 27 huller. En 18 huls bane og en 9 huls bane som blev døbt Øst-Sløjfen.

I sommeren 2008 blev Driving Range optimeret, sådan at længden blev forøget med ca. 50 meter. Desuden blev der etableret udslagssteder i 2 etager, hvoraf det nederste er overdækket

I foråret 2010 stod det klubhus vi kender i dag klar til brug efter en gennemgribende renovering, som omfattede både køkken, kontor, proshop, opholdslokaler og terrassen.